A pénzbüntetés akár több százezer Forint is lehet!

Hogyan alakul a kötelező biztosítás ittas járművezetésnél?

Hívd ügyvédi irodánkat mielőbb, hogy mérsékelhessük a következményeket!

SOS vonal:

Az ittas járművezetés kihatással lehet a kárfelelősség megítélésére is, vagyis arra, hogy milyen károkra fizet a biztosító.

Amennyiben ittasan okoztunk anyagi kárral járó balesetet, nem csupán pénzbüntetésre kell számítanunk. Az eltiltás mellett jó eséllyel számolhatunk azzal is, hogy a vétlen fél biztosítója érvényesíteni fogja kárigényét az ittasan vezetővel szemben az ügyfelének kifizetett kártérítés erejéig. A károkozó magatartás ebben az esetben az ittasan való vezetés, melynek megtörténtét egy polgári jogi eljárásban szinte lehetetlen eredményesen vitatni, hiszen annak tényét a megelőző büntetőeljárásban már igazolták. A biztosító megtérítési igénye 1.5 milliárd forintig terjedhet. Peches esetben bizony akár egy családi vagyon is elúszhat az ittas járművezetés miatt.

NEM MINDEGY, MEKKORA BÜNTETÉST KELL FIZETNED.

Hívj minket, hogy érdekeid képviselhessük!

SOS vonal:

Vagy írj nekünk facebookon vagy E-mailen!

Mikor fizet, és mikor nem fizet a kötelező biztosítás?

Az, hogy mire fizet a kötelező biztosítás és, hogyan alakul a kötelező biztosítás károkozás esetén, nagymértékben függ attól, hogy a balesetért vétlen félnek találnak-e alkoholt a vérében. Amennyiben nem fogyasztott szeszes italt, nincs félnivalója a kárkifizetés esetleges elhúzódása miatt. A MABISZ ugyanis a károkat mindenféleképpen megtéríti, és követelését csak ezt követően érvényesíti az ittas járművezetővel szemben.

Nem ilyen szerencsés a helyzet abban az esetben, ha a balesetért egyébként vétlen járművezető vérében is találnak alkoholt vagy kábítószert. Ebben az esetben a biztosító mindenképpen vizsgálni fogja az ő sértetti közrehatását is. Sajnos igen nagy a valószínűsége, hogy a vizsgálat eredményeképp az ittas járművezetésért járó büntetések mellett az őt egyébként megillető kártérítéstől is elesik.

kapcsolat

Nem mindegy, meddig maradsz
jogosítvány nélkül!

SOS vonal:

Vagy írj nekünk facebookon vagy E-mailen!